Avundsjukan

Idag har avundsjukan och bitterheten tagit över helt!
 
Gårdagen var bra, det var fullt ös hela dagen! Vi är nästan 40 personer på julafton så det fanns inte mycket utrymme för att deppa ihop. Så dagen var faktiskt riktigt rolig och mysig!
 
Idag har jag inte ens borstat håret, bara gått runt i myskläder. Försöker ladda för ytterligare ett julbord med några i familjen imorgon och sedan middag med två barnfamiljer på kvällen. Vill verkligen inte gå dit! Jag vill inte känna mig så här avundsjuk på alla med barn, jag brukar inte känna det såhär tydligt. Men det är väl för att det är jul och ännu ett år har snart passerat i denna mardröm.
 
Min plan var ju att vi skulle köra på med sista Ivfen och sen pausa. Nu blir det ingen paus, utan bara väntan på operation och ny insättning i linköping. Dagarna tickar, månaderna tickar och åren tickar.
 
Jag vill bara att operationen ska vara över så jag vet vad jag ska förhålla mig till. Hatar ovissheten!
 
Åh vad jag önskar att jag är i en annan situation nästa jul! Förra julen fick jag min mens dagen innan julafton efter en misslyckad insemination. 
 
Förra veckan hade vi en heldag på jobbet med att lära oss en workshop som vi ska facilitetera på jobbet. Innan workshopen hade vi fått information om att ta med något som betyder något bra för oss samt att berätta om något som gjort en stark och stolt det senaste året.
 
Alla berättade typ om sina barn och graviditeter osv... Jag satt där med en tung sten och lyssnade. Jag var supernära på att säga:
- Jag har tagit mig över rätt stora hinder detta år. Jag som hade sprutfobi har botat denna med att ta  upp till tre sprutor om dagen i magen i perioder. Samt att jag som det kontrollfreak jag är också har lämnat över hela kontrollen över min kropp till vården. Att inte veta hur och när och om och ändå leva och fungera ok.
 
Men det sa jag såklart inte... Jag satt snällt där med ett leende på läpparna och lyssnade på allas barnhistorier och sa sedan:
 
- Eh jo jag är väl stolt över att jag ställde mig och spelade tvärflöjt på en julkonsert. Då jag inte har spelat inför folk på säkert 12 år.. 
 
Vilket är en piss i havet i jämförelse!
 
Min cyberpolare (jag kallar dig så😊) pånolligen la ut en länk för ett tag sedan med en låt hon hittat. Jag har tittat och grinat och tittat och grinat och hoppas att jag orkar sprida den lite i framtiden. Typ på Facebook. Så att fler blir medvetna och desto färre känner sig mindre ensamma.  Det var först i typ mars som jag hittade IVF bloggar och åren innan det jag väldigt ensam.
 
https://youtu.be/-K1gCKP-sZU
 
 
Hörni, hoppas att dagen var bra igår och att ni fått njuta lite av julen💓
 
Pånolligen
2016-12-26 @ 19:46:09

Hej cyberpolaren! 😉 Ville vara skriva att jag känner mig exakt lika avundsjuk och bitter just nu. Är glad att julen är över nu och ser vara fram emot att bli kanonfull på nyår l fira ut det här pissåret. Tycker din tvärflöjtskonsert var häftigare än de andra 😘 ☺️

Svar: Tjabba 😊 nästa år ska vi ur denna skit mun cyberpolare💓 vi kör den bästa fyllan ever på lördag sen sadlar vi om😊 😂😂 Tack vad snäll du är! Hoppas du mår bättre snart 😘
Em

Maria
2016-12-26 @ 20:27:05
URL: http://ivfknyttet.blogspot.se

Man FÅR va avis och ogin och allt det där, fasen, med allt man går igenom under IVF och utredningar och försök alla år innan dess, herregud.. Hade man då utöver det pallat att stå som en moder Teresa och helhjärtat glädjas åt alla andras bebisar, då hade man ju varit nån form av helgon. Och det är vi ju faktiskt inte, iaf inte de flesta av oss ;) Tror inte det är bra för en själv att gräva ner sig i avundsjuka men det gör du ju absolut inte. Kan säga att när vi var mitt i att avbryta IVF-försök 1 så fick en tjej som jag absolut avskyr (och det är nog bara 2-3 människor på denna jord som jag verkligen avskyr) tvillingflickor. Jag som bara ville bli gravid och sen råkade jag få se att denna apa (host host) hade fått TVÅ små och till råga på allt flickor.. det var som ett slag i ansiktet och jag var ömsom sur, grinig, arg och ja.. gråtande. Kände mig hemsk men sen var det en klok person som sa till mig (hon var på IVF3 då) att nä man behöver fasen inte vara glad för allas skull. Man får vara avundsjuk. Och det lättade massa för mig när jag kände att ja det får faktiskt vara så. Man behöver inte va glad jämt, och definitivt inte när man själv kämpar så. Ta en dag i taget o njut av det du kan och var snäll mot dig själv! Kram!! (och ursäkta uppsatsen)

Svar: Tack för peppningen, och det känns skönt att man inte är ensam om dessa tankar när man ser personer man hrm hrm hrm tycker mindre om när de går i mål så att säga😊 gillar din formulering 😉uppskattar uppsatser😉 Ska försöka ta ditt råd och vara lite snäll mot mig själv.💓 tack fina du😘
Em

I väntan
2017-01-05 @ 23:07:41
URL: http://www.ivantan.blogg.se

Känner så igen mig! Började nästan gråta när jag läste ditt inlägg. Fy, vad jobbigt det måste ha varit och sitta och lyssna på allas graviditets- och barnhistorier. Känner så med dig. Och den där låten/videon, har gråtit så många gånger till den...
Önskar verkligen att vi kommer få uppleva bebislyckan vi med detta året. Styrkekramar

Svar: Ja, vad ska man säga...det är jävligt tungt att vara oss ofrivilligt barnlösa mestadels av tiden. Men vi ska ta oss i mål eller hur?💓
Em

I väntan
2017-01-06 @ 12:25:11
URL: http://ivantan.blogg.se/

Ja, det ska vi!! 👍🏻💜

Svar: 💓
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0