God jul

God jul!
 
Må detta vara den sista julen i denna situation för oss ofrivilligt barnlösa! Nästa år ska vi sitta med våra magar eller med små bebisar i tomtekläder!
 
Jag är trött och sliten och fortfarande i dippen... Går upp och ner! Sysselsätter mig konstant vilket gör att livet är lite stressigt, hinner ju knappt blogga😊
 
Jag har fått operationstid, den 19 januari ligger jag på operationsbordet. Denna gång är det bestämt att jag ska sövas direkt. Den 4 januari börjar jag äta provera som framkallar min mens så att slemhinnan inte är svullen och sikten bra när det är dags för operation ca 7 dagar efter mens.
 
I dag ska jag äta allt som man inte får äta som gravid, jag ska dessutom dricka en jäkla massa vinglögg! Men den får jag hugga in på först ikväll när vi kommit hem, då jag är för en vit jul när man spenderar den med barn. OCH barn kommer det vara plenty of hos mormor och morfar, minst 10 och inga är mina.....
 
Som sagt. Jag önskar er en riktigt god jul och snart siktar vi in oss på vårt år!!! 2017!!!
 
💓💓💓

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0