IVF 3 = 6 ägg

Jag blev äggplockad idag😊 Nio blåsor resultaterade i 6 ägg. Själva plocket gick hur bra som helst. Inte skönt men för mig är ju FET/ET mycket värre.
 
Vi bestämde redan innan själva Äggplocket att det inte kommer att bli ET på onsdag. Läkaren förklarade att om vi fyller livmodern med koksalt är det oavsett hur det ser ut inte möjligt att sätta tillbaks ett embryo på onsdag. Vi valde att köra på det.  Dock frågade jag om vi inte skulle hoppa äggplock helt i och med att det är vårt sista lanstingsfinansierade och att vi inte fick några till frysen sist. Läkaren sa att om det skulle vara fallet kan hon motivera att vi får ett fjärde försök i och med att våra chanser inte är optimala. Så lättad!
Vi bestämde också att våra embisar kommer att frysas på dag två och tre istället för fem.
 Hur många som går till frysen återstår att se när brevet kommer nästa vecka😊
 
Innan Äggplocket kontrollerade hon livmodern och hon var inte helt säker på vad hon såg var min uppfattning. Endast i ett läge syntes något.
 
Det slutade med att de inte fyllde livmodern med koksalt utan skickade en remiss till operation direkt istället. Hon sa att i och med att jag också har den där knuten är det lika bra att ta bort allt som är i vägen.
 
Operationen görs i min hemstad och jag har ingen aning om hur lång väntetid det är. Tänker ringa imorgon eller onsdag och fråga.
 
Jag kommer alltså inte vara gravid på jul i år heller.
 
Men hoppet är tänt!💓💓
Pånolligen
2016-11-28 @ 20:01:43

Låter jättebra ju! Skönt att de tog det på allvar, och att ni får ett försök till om det inte skulle bli nåt till frysen. Förstår om det är segt att vänta till efter jul när ni hade hoppats nu men det är ju trots allt för det bästa. Då kanske vi ruvar ihop igen efter jul 😘☺️👌🏼

Svar: Ja låt oss ruva tillsammans igen💓💓Det känns faktiskt bra, hoppas bara på att inte väntetiden blir för lång till operation✊✊😘😘
Em

minresa.wordpress.com
2016-11-28 @ 22:30:13

6 ägg av 9 blåsor är ju toppen! Hoppas du får ett brev med pos svar nästa vecka, annars så har ni ju en chans till! Kanske är bäst att göra op och få bästa förutsättningar inför återföringen!
Ladda för 2017 med oss andra! 👍🏼🙏🏼❤️

Svar: Japp 2017 ska vi allihopa i mål tycker jag!! Det känns bra faktiskt fastän jag inte blir ruvare imorgon som planerat😊 håller alla tummar för oss alla 😉😉😘
Em

Petra
2016-11-29 @ 09:28:30

Låter som att det inte kunde blivit mycket bättre än så här. Även om väntan är dryg. Vi satsar också på 2017. Blir antagligen januari eller februari. Hoppas ni får tid för operation snart.

Svar: 2017 är året som blir vårt allas ✊✊ då kanske vi ruvar samtidigt, vem vet 😉😘😘
Em

Varvagtillettbarn.blogg.se
2016-11-30 @ 07:54:46

Låter ju som att det gick så bra som det kunde med tanke på förutsättningarna! 😃💕 hoppas operationen blir snart! 😘😘

Svar: OH yes😊 tack jag hoppas det med😍😘😘
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0