Andas och fokusera om

Sådär ja! Gårdagen gick åt till att gråta, skrika och möblera om! Idag är det fokusera om som gäller.
 
Pratade med kliniken igår och jag måste såklart ringa på den officiella testdagen nästa torsdag, men sköterskan var ändå vänlig och svarade på ett par frågor. Vi får köra nästa behandling i november om vi vill. Det ska inte påverka kroppen mer eller mindre om vi väntar eller kör på. Vi kan inte påverka äggresultatet. 
 
Ska vi köra i november? Fan alltså jag vet inte. Jag både vill och inte. Tänk så blir resultatet samma som nu? Misslyckas utan något i frysen... Hur klarar man ett sådant besked ett par dagar innan julafton? 
Som barnlös suger ju julafton oavsett när längtan är så stor. Men att köra det sista försöket nu kan ju också resultera i den lyckligaste julen på flera flera år...
 
MEEEEN jag håller med Fru Infertil. Inför det tredje försöket känns det inte så hoppfullt. 
 
Ska man  köra eller ska man inte?  
 
På måndag åker jag på tjänsteresa till Polen och är borta tills torsdag kväll så det kommer vara lite skralt på bloggfronten tror jag.
 
Ha en underbar helg!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0