V.9 hälsosamtal

Jag vet inte om ni kommer ihåg det eller jag kanske har några nya följare som inte vet. Men vid vår tredje IVF såg de en misstänkt polyp på ultraljudet innan äggplock vilket gjorde att vi fick frysa alla ägg och jag fick genomgå en hysteroskopi.
 
Samma dag som jag opererades fick jag min behandlingsblödning vilket innabar att sikten blev dålig och jag fick göra om hysteroskopin en mpnad senare. Då hittade man ingen polyp heller utan såg att min livmoder var missbildad. Formad som ett hjärta typ.
 
Det läkaren sa då var att det inte påverkar fertiliteten med kan ställa till det vid en graviditet. Man kanske inte kan föda normalt.
 
Så igår googlade jag det och snubblade då över att chansen för missfall ökar när man har denna missbildning. Jag valde att inte tro på det och skulle idag döda den lilla tanken när jag frågade barnmoskan detta. Men det visade sig vara sant! Jag frågade om jag typ kan pusta ut lite efter v 12 men icke. Det beror på hur fostret växer och om det växer vid missbildningen. Barnmoskan var supergullig och vågade inte rekommendera mig till något för att jag är ett litet specialcase. Istället ska jag få träffa en läkare den 28 dec för att kolla till min lills bebbe samt lägga upp en plan för kontroller under graviditeten. 
 
Det känns super att hon var så förstående och hjälpsam.
 
Så nu har jag 3 veckor kvar innan vi får se embisen igen❤❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0