Ruvardagar 6 2dagars FET

Ruvardag 6 idag och magkänslan säger nej!
 
Är det här det närmsta jag kommer att komma en graviditet? Är detta så nära gravid jag någonsin kommer att vara?
 
Mensvärken fortsätter av och till hela tiden, på samma sätt som de andra misslyckade försöken. Alltså jag försöker att leva på, försöker att inte tänka negativt, försöker leva på hoppet. Men shit vad svårt det är! Det är ju inte normalt att ha ont hela tiden! 
 
Brösten är slappa och mensvärk av och till är helt klart ett tecken på att det inte gått vägen denna gång heller. Men så länge mensen inte kommer hoppas jag på ett mirakel.
 
Men det här med kroppen, hur det känns och processen vid FET får jag inte ihop. Jag fattar ingenting! 
 
Ok jag fick tillbaka ett tvådagars! Embryot ska först bara segla runt i min livmoder och ta sig ut ur sitt skal, därefter ska det börja fästa på dag fyra!
 
Varför får jag då ont redan på dag två? Det kan ju inte ha något med embryot att göra? Eller är det att livmodern stöter bort embryot direkt och att det är därför jag får ont? Det är typ som kroppen reda bestämt sig för att inte vara gravid...
 
Vi borde ju a en större chans att lyckas vid IVF än vid insemination rent statistiskt,men hittills ät det ju faktiskt bara en insemination som lett till graviditet.
 
Jag har iaf bestämt mig för att ignorera mina mensliknande smärtor och låtsas som om jag är gravid tills i helgen. För antagligen kommer jag aldrig bli mer gravid än detta.
 
Så helvete vad gravid jag ska va nu, jag ska vanka och spänna ut magen och hela kittet!
 
Puss på er!
Pånolligen
2017-03-28 @ 13:35:49

Åh nej.. jag hoppas att den där dumma magkänslan är fel!! Du ska bli mer gravid än ruvardagarna!! Så måste det va!!! Men men det kan betyda vad som helst, vi vet ju inte ännu men jag vet ju känslan. När man redan är inne på nästa försök typ :( Men puta på,vem vet, det kan va ett litet korn därinne :) <3

Svar: Japp typ så är det! Men jag vill typ verkligen låtsas som det inte är sant... Typ ignorera misslyckandet så.finns det inte...😊 jag putar så det står härliga till😉😘😘
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0