stängt av

Jag har tryckt på off knappen! Hatar ofriviligt barnlösas värld!
 
De senaste veckorna har jag låtsats som om jag är 20 igen! Vi hade ytterligare en möhippa i helgen och jag hade kul. Jag har mycket på jobbet och mycket på kvällarna så jag hinner inte tänka. Vi har till och med pratat om att låta vårt sista embryo vänta ett tag till i frysen. Annars kommer jag ha superont på ett bröllop som vi ska på vid nästa ägglossning.
 
I lördags fick jag glad gubbe på ägglossningstestet. Samma dag hade vi möhippa för en kompis och jag skulle vara borta från sju på morgonen till sent på natten. Men man tillåter sig ju inte att missa en ägglossning. Så jag fick skynda mig hem emellan två aktiviteter för att ligga....
 
Jag har telefonsamtal med läkaren på måndag och ska då lägga upp en plan. Jag och sambon ska om vi bestämmer oss för att vänta med det sista embryot besöka en kinesisk doctor som arbetar med ofriviligt barnlösa. Kanske testa akupunktur. 
 
Om vi väntar en månad med vårt sista embryo kanske det krockar med RMCs sommarstängning. Men så får det va.
 
Jag orkar inte gå in i sorgen. Jag vill njuta av livet och så länge det går ska jag låta det vara så här.
 
Jag vet att dippen kommer. Men den får inte komma än.
 
Hoppas ni andra mår bra. Jag har tagit lite avstånd, läser inte bloggar, googlar inte utan har tryckt på off knappen. Men vill såklart veta hur det går för er andra så lämna gärna en kommentar och uppdatera mig lite 😉
 
Ha en underbar helg hörni💓
Pånolligen
2017-05-19 @ 20:26:20

Låter sunt! Imponerad av dom som kan trycka på paus-knappen, tycker det är himla svårt det där. Speciellt att inte lösa bloggar dagligen, det går av bara farten :) här händer det inte mycket, väntar på första delmålet som är mensen villen såklart inte dykt upp ännu så då hinner vi inte mer än en insättning innan sommaren förmodligen. Men orkar inte va frustrerad, tror man lagt ner det där lite. Det får bli som det blir. Hoppas att din dipp inte kommer och att du kan fortsätta leva livet nu :) det för jag också faktiskt, så gott det går! Ha det bäst kompis! Kram 😘

Svar: 💓💓💓💓
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0