Ruvardag 9 lurardag

Har ni också en sån dag? Jag har alltid en dag i slutet av ruvningen då värken avtar eller är icke existerande under dagen och då jag mår lite halvilla, kvalmigt liksom..
 
Den dagen blev dag  9 denna gång! Vanligtvis får jag alltid tillbaks lite hopp under denna dag men såhär på 8e ruvningen vet jag bättre.
 
Imorgon slår värken till hårdare än tidigare. 
 
Igår började jag hoppas på att jag blivit överstimulerad då jag blev så fruktansvärt svullen över buken på kvällen. Omöjligt med mina fem ägg och 7 tömda blåsor....
 
På ruvardag 9 har jag alltså inte haft supernycket värk vilket har varit skönt för jag har under ett par minuter glömt bort att jag ruvar.
 
Min sambo vill att vi pausar behandlingar. Han vill att min kropp ska vila. Jag vet inte om jag klarar att pausa. Vi åker  (om vi inte ställer in) till thailand 17 mars och ska vara där i fyra veckor. Han tycker att vi ska pausa tills efter det.  Jag funderar på om vi ska försöka gifta oss på en strand där och sätta igång med processerna precis efter. 
 
Klarar jag en paus? Gör jag verkligen det efter ästan 3 år med behandlingar... en kort paus i somras hade vi ju men då var det fester sol och ljust.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0