Första orgalutranen avklarad

Fasen, den är verkligen oskön den där orgalutranen... men som mest har jag tagit den i 7 dagar så då hoppas jag på att det är max 6 st kvar🤗
 
Jag har rivit mig själv i ansiktet av frustration! Alltså på riktigt. Full av hormoner, jag kan alltså inte riktigt kontrollera mig. Igår satt jag med menopuren i min hand i 45 min... och lyckades inte sticka mig. Jag blev så arg på mig själv att jag liksom satte händerna i ansiktet, och det vart visst lite otur då jag tidigare igår filat ner mina akrylnaglar och en vart visst lite vass...
 
Så nu har jag ett rivmärke som är svullet brevid mitt öga... vet inte riktigt hur jag ska förklara det för folk. Pinsamt!
 
Så nej jag kommer inte försöka ta sprutorna själv igen. Jag behöver nog terapi för att ta mig över det hindret...
 
Två dagar kvar till vul. Spännade!
 
Tidigare resultat:
 
Ivf 1: Fyra ägg totalt. Fyra befruktade. Ett ET, 2FET och det sista klarade inte upptiningen. Men alla till frysen alltså full pott!
 
Ivf 2: Tror det var 6 ägg, alla vart befruktade. Ett ET och INGA till frysen
 
Ivf 3: 6 ägg, alla befruktade. Inget ET på grund av misstänkt polyp i livmodern. Övertalade till frysning på dag 2. 3 till frysen och tre FET.
 
Men fortsatt inget plus vid IVF, endast vid min första insemination.
 
Nu ligger hoppet på menopur och förhoppningsvisden där dyra medecinen mot immunförsvaret... 
 
Heja oss alla!!
 
 
Pånolligen
2017-10-16 @ 07:59:04

Men vännen då.. Är det menopursprutan som är extra jobbig tycker du? Hormonerna är inte jobbiga. Går upp och ner verkligen. Hoppas på bra resultat på ultraljudet 😙😙😙😙

Svar: Det är själva sticket som är problemet, jag kan inte ta mig över spärren att sticka in nålen. Efter stt den är inne är det inga problem, då kan jag liksom ta över. Känner mig helt jäkla värdelös... Menopur sprutan har liten nål så jag fattar att det inte borde vara några problem, värre är det med orgalutranen😊 34 år och kan inte göra något så enkelt som atr sticka mig själv... jag hoppas såklart med på bra resultat imorgon😍 heja oss!👌❤
Em

Ivfdagboken
2017-10-16 @ 08:46:54

Åh jag vet hur jobbigt det är. Haft sprutfobi i många år, men när vi har tagit sprutorna så har min sambo fått fixa dem och så har jag bara satt in sprutan i magen och tryckt. Det har gått bra. Första gången satt jag i 30 min men när jag väl tryckt in första så var de andra inte lika farliga. Fast förstår känslan och har du folk runtomkring dig som kan hjälpa så är det ju bara bra.
Håller mina tummar ✊️✊️Kram

Svar: Jag klarar allr förutom själva stickandet.. alltså jag kommer inte över det. Fastän jag förbereder mig mentalt innan kan jag inte få min högra hand att sticka in det. Var på blodorov idag och berättade för barnmoskan, hon sa atr det inte är ovanligt. Hon sa också att jag kan säga att jag rivit mig i sömnen🤗 Min syster kommer idag och i umeå får en kollega hjälpa mig🙄 skönt att höra atr jag inte är ensam❤ tack, kram
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0