Nästa menopur fråga!

Jag ska ju ut och flyga under behandlingen. Resan kommer väl i runda drag ta en ca 7 timmar från dörr till dörr. Menopur ska man ha i kylskåp men det står att när den är blandad kan den vara i rumstemperatur i 24 timmar. Blandar man den inte dagligen?
 
Jag är så jäkla pepp men ångestladdad inför denna behandling. Jag vill starta nu och själv trycka in den där nålen så att jag sen har det största hindret avklarat. Jag behöver ju faktiskt inte titta när jag sticket. Bara jag inte svimmar. 
 
Hoppas att helgen varit till belåtenhet för er. Det har min för mig 😊 
 
Imorgon blir det nog att ringa och räta ut alla mina frågetecken!
Anonym
2017-10-01 @ 21:06:46

Hej! Har läst din blogg ett tag men brukar inte kommentera😘 När du blandat menopur så behöver den inte stå i kylen! Den är hållbar I 28 dagar högst 25grader. Och det är medicin för flera dagar beroende på hur mycket du ska ta. Jag har bara använt menopur och man lär sig snabbt😊 Jag har behövt blanda två gånger under den tid ja sprutat. Om du ska flyga så ta kontakt med flygbolaget innan och hör eftersom du har sprutor med dig😘Är det intralipiddropp du ska få i Falun? Jag har fått det men i onödan eftersom jag aldrig fick insättning pga överstimulering🙈 Har du hört något om vad det kostar? För jag fick betala 2000kr per dropp.. och de vill att man tar det tre ggr. Vid insätt, om det blir plus då och i v. 12. Så var det för mig men kan ju vara annorlunda nu. Tänkte så det inte blir en chock ifall det kostar pengar men ni skulle va med i en studie? Då är det nog skillnad! Håller en tumme att det får vägen nu✊🏻✊🏻✊🏻😍

Svar: Men strålande, du beavarade alla mina frågor tack😊 Så man blandar endast en gång per packe. Undra varför det inte är blandat innan då. Jag satte nästan kaffet i halsen när jag läste om droppet😲 Ingen aning om vad det är jag ska få, men tack för att du förberedde mig😊 Det är dyrt att bara ofrivilligt barnlös... så du har kört i falun? Är dom bra annars? Så himla typiskt med överstim😥 När får du köra nästa gång? Hoppas att du fick några till frysen? Håller tummarna för dig❤
Em

Anonym
2017-10-02 @ 09:27:13

Ja jag tänkte skriva det att man blandar ju bara en gång så har du 1200iu medicin som du tar från och den kan stå framme i en månad ungefär. Vad är din dos, hur mycket ska du ta om dagen? På de flesta flybolag får man ta sprutor men hör med dem. Ta också med receptet och förpackningen sade de åt mig. Reser du utomlands kanske du ska ta med intyg på engelska, du får på apotek eller av läkare.

Svar: 225 är min dos, och då räknade jag ut att min medecin bara räcker i 10 dagar.Behöver man bara spruta i tio dagar? Tusen tack för infon😍
Em

Susen
2017-10-02 @ 18:52:51

Nej jag fick två paket menopur per gång, den första räckte inte riktigt hela tiden.. det är olika hur länge man sprutar men va jag kommer ihåg höll jag på i ca 12-14 dagar. Ingen fara med överstim:) det va i början av året men då fick ja vänta typ från januari til maj:-/ Jag tycker att de är bra i Falun. Har dock haft lite olika läkare å så och man får sina favoriter:) denna omgången fick vi 4 till frys tror ja.. har hållit på i två år med syskonförsök och har ett uppehåll nu sen den gången i maj.. ska köra om några mån igen, tre packet är slut så får betala igen..om du ska ha intyg om du flyger utomlands så hör med läkaren för på apotek får man bara intyg för narkotikaklassad medicin;-) håller alla tummar å tår för dig <3

Svar: Tusen tack för alla svar och stort grattis till fyra i frysen 😊 det är klart msn brukar ju alltid få favo läkare😊 håller tummarna för syskonet😉❤
Em

Anonym
2017-10-02 @ 19:47:50

Om du ska ta 225 ie och har 1200 ie i flaskan, då räcker en flaska 5 dagar eller hur? Så för 10 dagar får du blanda 2 ggr, men det går ju bra det också :) Jag har 225 i tre dagar, sedan 150, och sedan kollar de på VUL hur det ser ut och justerar mängden Menopur efter det. Kan ju hända de ändrar din dos också efter de första dagarna? Sååå spännande..

Svar: Ja precis så sänker de dosen så räcker det ju längre😊 tusen tack för svar😊 kraaam
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0