Stimuleringsdag 11

Nu har jag tagit den sista menopuren och näst sista orgalutranen (fyremadel). Nu är det trögt att föra in nålarna.
 
Imorgon är det dags för orgalutran 18:00 och ovitrelle 20:00.
 
Jag känner mig lite förvirrad. Inför äggplock i linköping gick vi massor med direktiv. Typ drick endast klar dryck innan äggplock, ingen fast föda eller mjölkprodukter men gärna saft.
 
Men i falun får jag äta en lättare frukost. Är inte det konstigt?
Vad menar de med en lättare frukost? Knäckebröd med skinka och en kaffe? Funkar det tror ni?
 
Det var ju nästan ett år sedan jag var på IVF 3 då de hittade polypen så jag känner mig lite rostig.
 
Hur är det med smink? Deo? Hudlotion? Tror ni man får ha det? Det fick man inte heller i linköping? 
 
Nu menar inte jag att jag ska sminka mig snygg innan, men jag uppskattar om jag kan täcka över ett födelsemärke runt ögat....
 
Är det någon som vet?
Anonym
2017-10-21 @ 22:52:01

Vad jag minns när ja gjort äggplock i Falun har jag inte fått nåt direktiv.. tror alltid jag ätit frukost och nåt om deo o lotion mm har ja aldrig hört talas om..
sen brukar kliniker säga stt man ska va kissnödig men det sa dr sist att det är inte så längre, jag fick hoppa ner från stolen å gå å kissa (pinsamt haha) för han hade svårt å se. Inte i Falun iaf då.. stort lycka till på tisdag✊🏻😍

Svar: Men vad konstigt att der är så olika😊 tusen tack för svaret! Vid årerföring är man ju kissenödig men har för mig att de i linköping iaf ber en om att kissa precis innan äggplock😊 Fasen det är mycket att hålla reda på alltså😊 tack fina du❤
Em

Susse
2017-10-22 @ 15:22:13
URL: http://www.lillasusse.blogg.se

På kliniken jag går på säger de att man endast får äta flytande föda innan, typ smoothie, yoghurt. Sen ska man helst ha med sig något att äta precis efteråt.
Lycka till på tisdag <3

Svar: Alltså vad konstigt, i linköping fick man inte dricka mjölkprodukter innan för att det blir fast föda i magen. Vi har alltid fått en macka efteråt på kliniken🤗 lycka till imorgon😊✊
Em

Pånolligen
2017-10-22 @ 17:20:49

Båda mina kliniker säger samma som du hört innan. Dvs ingen frukost innan. Så det hade jag kört på. Lycka till nu vännen 😘

Svar: Fasen då kör jag på samma som innan, endast klar dryck! Tack snäckan❤
Em

Anonym
2017-10-22 @ 18:36:37

På de kliniker jag gått på rekommenderar de att inte äta, orsaken är att om det blir komplikationer och man måste in på sjukhus och opereras eller dylikt så får man inte ha mat i magen. "De kan nog magpumpa dig om det behövs men om du klarar dig så ät ingen frukost" sa de :D Det lär ju vara väldigt ovanligt med komplikationer, hon hade aldrig hört att det hänt eller varit med om det, men för säkerhets skull. På en klinik sade de att man kan må illa av någon av medicinerna om man ätit innan. Så jag skulle äta så lite som känns bra, jag klarar mig fint på tom mage själv, men omdet är svårt för dig så ta en knäckemacka det kanske är lätt frukost?lycka till!

Svar: I see, då är det därför. Nej för mig är det inget måste att äta, kommer förmodligen vara så nervös ändå så att det är svårt att äta🤗 Tack😍
Em

Anonym
2017-10-22 @ 18:38:19

En fråga till, ska du verkligen ta Orgalutran OCH ovitrelle? Den första ska ju stoppa ägglossning och den andra sätta igång ägglossning. Jag har aldrig hört att de båda skulle användas sista sprutdagen?

Svar: I know, jag tyckte med att det var lite märkligt. Det är första gången jag fått göra så, men antar att der är för att de var rädda att jag skulle börja ägglossa annars... Vi får väl verkligen hoppas att jag fått rätt instruktioner🤗
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0