Stressig vecka och lite bra nyheter

Shit pommes vilken srressig vecka. Dessutom var jag så trött igår så att jag inte vaknade av alarmet så jag försov mig.  Så var helt förstörd igår, ni vet sådär mossig i huvudet och pmsig.
 
Pmsig är väl dock ganska bra för det innebär ju att mensen kommer snart. Eller snart och snart, jag skulle tippa på om ca en vecka.
 
Goda nyheter, det visade sig att min sambo också kan betala sin del via bruttolönen. Det innebär att att vi sparar ca 9000 på det. Vilket kan behövas då en vänlig anonym själ här på kommentarerna informerade om att den där medecinen jag skulle få för immunförsvaret kostar  2000 per gång och man tar det 3 gånger. Bye bye 6000. Men det får det vara värt😏
Anonym
2017-10-04 @ 21:05:40

Grattis det låter ju bra! Vi jobbar båda på små företag och det känns helt omöjligt att berätta om behandlingarna och be att få använda beuttolöneavrdag... Hade varit så skönt, nu betalar vi allt själva. Men jag vill inte prata om detta med våran lite styva VDn som är medelålders man med mycket fertil fru...

Svar: Fy vad tråkigt. Och det förstår jag mycket väl...😢 vi behöver inte ens berätta för någon då vi anmäler det själva bid en förmånssida. Men chef vet dock ändå om det då jag valt att berätta för honom😊 det kostar att vara ofrivilligtt barnlös.. hang in there friend😊
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0