Ruvardag 6

Dessvärre är värken tillbaks! Inatt har jag haft molande  värk och den här även hållt i sig idag med.
 
Nu säger magkänslan nej så pass mycket att jag panikgråtit en stund idag! Wtf det är vårt sjunde embryo! Inte ett enda litet plus!
Det gör så himla ont. Efter våran tredje insemination så berättade en kompis att de börjar försöka den månaden med bebis nummer två. Det tog sig såklart direkt. Nu fyller den bebisen 1 år! 1 jäkla år plus 9 månader. Och då hade vi redan hållt påmed behandlingar i 9 månader!  Hur orättvist är inte det här?!
Jag orkar inte stå på samma ställe och stampa längre!!!!!
 Dålig dag idag men förhoppningsvis bättre imorgon igen.  På tisdag borde jag veta på riktigt.
 
Jag kände mig ändå stark innan denna ruvning, men alltså ruva tar ju typ knäcken på mig. Igen.
I väntan
2017-09-08 @ 20:05:33

❤️❤️❤️ Hoppas så för er skull! Det är verkligen er tur nu❤️

Svar: Tack❤
Em

Pånolligen
2017-09-08 @ 23:55:31

Det är för jävligt, finns verkligen ingen rättvisa någonstans. Men såklart hoppas jag att magkänslan är helt fel. Inget hade varit mer rätt än det. Massa kramar från mig 💓

Svar: Tack fina du! Ibland hamnar man i bitter dipparna❤❤❤
Em

Maja
2017-09-10 @ 00:49:04

Hej! Har hittat till din blogg då jag är i samma situation. Har haft fem återföringar, två färsk och fem frysta utan ett enda plus! Jag vet hur det känns! Man går bara och väntar och väntar på att bli gravid medan folk runt omkring får sitt första, andra och kanske tredje barn...Går ni på RMC Malmö? Det gör vi. Vi har kört behandling på samma sätt hela tiden utan att ändra något särskilt så därför är jag lite nyfiken om denna rispningen du har gjort hjälper. Kanske är det något för mig med! Önskar er iaf stort lycka till och att ni får ert efterlängtade barn snart! Om ni har pengar och ork så ge inte upp, det ska inte vi göra iaf!! Mvh Maja

Svar: Vad kul att du hittat hit, fast såklart inte kul att vi är i samma sits. I och med att jag får ont på dag två i ruvningen så känns det som om lroppen stöter ifrån det direkt. Min läkare i min hemstad erbjöd sig då art göra en rispning. Man går då in och rispar lite i livmodern och framkallar en inflamation för att det ska bli enklare för embryot att fästa. Vi har varit på RMC lindköping och detta är vårt sista fet på den tredje IVFen. Heja heja på dig och stort lycka till!
Em

Maja
2017-09-11 @ 19:48:54

För mig känns det också som att kroppen stöter ifrån sig embryot eftersom vi varje gång satt in fina blastocyst och något borde ju ha blivit en graviditet annars! Jag ska ta upp rispningen med min läkare. Har du testat Prednisolon? Jag har läst om det men inte testat. Det ska tydligen dämpa immunförsvaret om det skulle vara så att ens eget immunförsvar angriper embryot. Kan kanske vara värt att testa?:-)

Svar: Åh nej det har jag inte hört om eller testat, ska ta upp det med min läkare. Tack för tipset😊 Får du också ont? Rispningen är värt ett försök😊
Em

Maja
2017-09-16 @ 10:41:00

Ja gör det. På min klinik får man bara testa sånt om man misslyckats många gånger och det har vi gjort nu så jag hoppas vi får testa det när vi kör igång i oktober. Jag får inte ont direkt men det har alltid varit så att ca en vecka innan bim så får jag vad som känns som ilningar i livmodertapp området. När jag får det så har det redan då kännts som att det misslyckats:-( //Maja

Svar: Man bara ver liksom. De första fyra gångerna kunde man ju hoppas på ett sätt medans nu de sista gångerna är sorgen och vetskapen ihållande. Snälla håll mig uppdaterad på om du får testa medicinen och om hur det går😊😘
Em

Maja
2017-09-21 @ 19:30:11

Jag fick inte prova Prednisolon vid nästa fet. Läkaren sa att det inte visat några stora framgångar samt att det ger en del biverkningar. Jag har dock läst flera som har blivit hjälpt av det men jag får väll lyssna på läkaren. Rispningen fick jag iaf försöka med men då den tydligen ska göra precis efter mensen kan jag inte göra den innan nästa fet i oktober. Vi bestämde att göra som vanligt i oktober och om det inte ger graviditet ska jag få göra en rispning i november. Vilken tid i cykeln gjorde du rispningen? Lycka till vid er nästa ivf🍀😘

Svar: Vad konstigt, jag gjorde min efter ägglossning innan mens, cykeln innan fet. Hoppas att det tar sig inna och att du slipper😊 Vad tråkigt att du inte fick testa medecinen .. är ju inte kul att köra på som tidigare liksom. Stort lycka till och håll migg uppdaterad😊😘
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0