Vad är det för fel på folk?

Just nu är jag bara trött och irriterad på folk i största allmänhet tror jag. 
 
Var på tjejmiddag igår. Alla vet att vi försökt få barn i flera år och genomgått behandlingar i flera år. Hur fasen  kan man då starta ert samtal med: Hörni jag vet inte vad jag ska använda för preventivmedel. Jag vill ju liksom inte bli gravid igen. Inte proppa kroppen full med p-pilller, jag vill inte ha hormoner i min kropp för det är dåligt för miljön...
 
Sen snackades det om hur alla andra gjorde och hur lätt det är att bli gravid...
 
Alltså jag pallade inte att lyssna och jag antar att de ändå borde förstå att samtalsämnet inte var ok för mig men icke... det pratades på. Tillslut reste jag mig och gick in på toaletten och grät lite. När jag kom ut var samtalet fortfarande detsamma  så då hängde jag lite i köket.
 
Så  idag när jag vaknade var jag lite låg. Då börjar en kompis messa lite och undrade vad vi skulle göra i helgen. De skulle på fest ikväll,  och avslutade med att synd att vi har två barn hemma imorgonbitti.
 
Vadå synd? Det är väl förfan inte synd? Jag skulle ställa in alla fester och sovmornar i 20 år framöver om jag fick chansen att ha ett eget litet barn. 
 
Har folk gått och blivit helt efterblivna eller? Wtf!
 
Ibland hanterar man sånt här bättre och ibland sämre och detta är en av de sämre dagarna.
 
Gällande nästa behandling så har min klinik börjat med sammanställningen och vi har fyllt i en hälsodeklaration och skickat in. Så förhoppningsvis skickar kliniken allt till falun nästa vecka så att vi kan betala och så att min läkare kan skriva alla recept. Sen är bolllen i rullning. Hoppas på att kunna börja behandling runt den 13 okt😎
 
 
E
2017-09-24 @ 11:59:54

Nej men så jävla jobbigt... Jag vet precis. Kan inte förstå hur de inte själv fattar att de sårar dig! Jag har varit med om flera liknande. Min kompis som väntar sitt andra barn under den tid vi försökt få ett enda, och hon vet precis den sorg vi går igenom, hon suckade vemodigt över att det är en flicka igen..."vi måste väl göra ett tredje barn då för att få både flicka o pojke". Och hon vet ALLT om hur dåligt jag mår över att inte ens få ett enda barn. En annan kompis som också vet om vår strid och som blev gravid direkt, klagade hur förskräckligt det är att må graviditetsilla med orden "ja man borde kanske inte klaga åt dig, men det är ett rent helvete och blablabla...". Nej man borde inte klaga åt mig! Jag hade precis haft ett missfall innan detta. Hur kan folk vara så okänsliga och oförstående? Som tur finns vi här ute som förstår varandra. En dag är det vår tur det måste vi tro på!

Svar: Ja verkligen! Det kommer att bli vår tur så småningom det måste vi tro på! Extremt frustrerande med folk som inte förstår. Ledsen för ditt missfall😔! Kämpa på❤
Em

Sofie
2017-09-25 @ 08:05:55
URL: http://nouw.com/ivfresamotettsyskon

Fy fan så taskigt gjort! Visst kan man råka säga något fel, men då komma på sig själv och be om ursäkt för sin klumpighet. Men att fortsätta konversationen sådär, det är ju helt idiotiskt. Du är stark som klarade att lämna samtalet, själv hade jag förmodligen skrikit rakt ut åt dem att hålla käften och få dem att inse att de är lyckligt lottade! Som ovanstående skriver, en dag är det DIN tur att få ett eget litet knyte. Heja dig och heja Falun! <3

Svar: Tack❤ ja alltså råka komma in på ett ämne av misstag och sen komma på dig själv och gå vidare är helt fine men detta var faktiskt inte ok. Jaaa heja falun❤
Em

Pånolligen
2017-09-25 @ 15:57:14

Vilka stolpskott alltså. Ja man kan bli riktigt trött, inte konstigt att man inte orkar träffa de personerna i perioder. Har nog inga vänner som säger så men däremot mycket på jobbet tycker jag. Inte så farligt där jag är nu som tur är och här vet ingen heller. Men just det när folk vet vad man går igenom men ändå inte kan tänka sig för 😡 kram kompis

Svar: Eller hur! Jag trodde inte heller att jag hade vänner som sa så.. men jag hade visst fel. Riktigt ledsamt. Kram kram❤
Em

Susse
2017-09-28 @ 21:10:18
URL: http://www.lillasusse.blogg.se

Ja, ibland undrar man helt seriöst vad det är för fel på folk. Har en på jobbet som är höggravid så är tyvärr mycket samtal i personalrummet kring graviditeter och man märker verkar hur okunniga och oförstående många är. Sen förra veckan satt min chef (som vet vad vi går igenom) och pratade om någon som haft svårt att bli gravid och sedan blivit gravid efter att ha adopterat. Så pratar de om att det är psykologiskt när man inte blir gravid och även chefen sitter och säger "ja, för det mesta är det ju psykologiskt och det kommer bara man släpper det" Jag blev så fruktansvärt arg och ledsen så jag höll på att börja störtgråta. Dumma, idiotiska människor.

Svar: Det är ta mig fasen det värsta någon kan säga till en. Min syster har också haft sbårt för att bli gravid. Hon har 3 barn nu och den yngsta är 3 år och är klart med barn. Mycket märkligt att hon inte blivit gravid nu efter om det är psyket dwt handlar om. .... alltså jag blir så trött. Hang in there friend! Hoppas du lyckas snart😊
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0