15+5. Vecka 16.

Åh jag är så nervös igen... sedan igår gar jag haft ihållande värk i magen. Inte i hela magen som jag läser att man ska ha utan helt vanlig mensvärk. Inga hugg, inga illningar utan ren mensvärk. 
 
Det står att det är vanligt med sammandragningar nu. Men då antar jag att det liksom kommer och går? Det gör det inte nu...
 
Nu har jag passerat 39.6% av graviditeten. Jag önskar sååå att jag får gå hela vägen. Jag hoppas att värken är växtvärk men förstår då inte hur det bara kan värka runt äggstockarna? Livmodern sträcker väl sig en bra bit över nu?
 
Den 6 februari ska jag träffa en läkare igen. Känns som evigheter tills dess. Då kommer jag få veta om vi ska satsa på kjejsarsnitt direkt eller ej. Om allt ser bra ut vill säga...
 
Hoppas ni mår bra och att det blir ett positivt år för oss alls❤
Anonym
2018-01-28 @ 14:14:14

Jag har också haft värk de senaste veckorna. Några dagar har jag haft molvärk så som mensvärk. Sedan har det gått om. De senaste dagarna har jag haft som kramp i en muskel någonstans i magen, eller massa luft som inte kommer vidare i tarmen eller nåt, det gör liksom ont på ena sidan men jag vet inte vad det är. Känns inte som livmodern men vet inte vad det kan vara. Blir värre då jag rör på mig. Jag är i vecka 16 jag med. Väldigt skrämmande! Vi har många IVF bakom oss innan det lyckades, är så rädd hela tiden att något inte står rätt till.

Anonym
2018-01-28 @ 14:15:05

Skulle lägga till: har du fått några svar från MVC?

frantvatilltre.blogg.se
2018-01-28 @ 22:59:51
URL: http://frantvatilltre.blogg.se/

Så läskigt med så mycket värkar, tycker du ska ringa och prata med MVC om det igen. Så de får göra en extra koll. Bättre att göra det en gång förmycket än en gång för lite. ❤️

Hur kommer det sig att du funderar på kejsarsnitt?

Svar: Ja det är väl så men alltså jag vågaf inte. Är så himla rädd för att jag ska få dåliga besked ... jag tänker att jag håller ut till nästa vecka då jag har ultraljud. Värken har jag ju haft tidigare utan att något är fel. Tycker bara att det är konstig att den sitter så långt ner när bebisen bör vara längre upp... hoppas så att allt är bra ❤
Kjejsarsnitt blir det antagligen oavsett då jag har en missbildad livmoder. Sen är min livmoderingång inte som den ska vilket gör att jag är rädd för att bebisen ska fastna.
Men vi får se vad läkaren säger nästa vecka❤
Em

Novella
2018-02-01 @ 07:52:41
URL: http://frantvatilltre.blogg.se/

Förstår dig att du är rädd och allt de där är verkligen läskigt, men tänk så kan något motverkas innan det är för sent. <3 Ta hand om dig och bebisen.

Okej, då förstår jag. Vad skönt att kunna planera in ett snitt och veta att allt "går i sin ordning". Spännande tid framöver nu <3

Svar: Bebisen växer och mår bra🤗 var på ultraljud igår. Tack för råd❤
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0