Uppdatering

Efter läkarbesöket i tisdags var jag ju lite panikslagen mest för att vi är så oförberedda.. Inga saker hemma. Inga kläder  osv.

Jag låg i soffan hela eftermiddagen och vad som kändes som mensvärk och sammandragningar. Vid 22 tog jag två alvedon och gick och la mig. Sen vaknade jag vid tolv igen och värken vart lite värre.

Då låg jag först och nojjade lite innan jag tog mig i kragen och ringde förlossningen. Hon sa att vi skulle komma in direkt. Jag vart ju typ totalt panikslagen. Vi åkte in och jag hade med en föda barnbok som jag inte har läst i och med att jag inte är förberedd.

Dock var dom väldigt bra på förlossningen och lugnade mig och sa att vi löser detta hur som helst men vi vill ku helst att han stannar lite till i mageb.

De gjorde CTG undersökte tappen och så fick jag en bricanylspruta i benet för att lugna ner det. 

Det lugnade sig och vi fick åka hem vid 5 på morgonen. Sen kom värken tillbaks vid 6. Men jag försökte sova och ringde först tillbaks till förlossningen vid två tiden. Denna gång kollade de först med CTG och den kom en  läkare och gjorde vul och mätte tappen igen.  Tappen hade samma storlek som 24 timmar innan. Det innebär att värkarna inte minskat på tappen vilket är super!

Vi fick åka hem igen. Nu har vi även packat en förlossningsväska och min syster har vart och handlat kläder, blöjor och massa annat bra att ha.

Men vi hoppas att han stannar ett par veckor till 😊 

Jag ska tillbaks till förlossningen och mäta tappen om en vecka om inget annat sker innan dess. Nu blev jag ju tvungen att förbereda mig lite 😊

Nu har dock värken släppt helt!

Hoppas ni andra mår bra❤
Sofie
2018-06-09 @ 07:12:35
URL: http://www.nouw.com/ivfresamotettsyskon

Alltså nu är det såå nära! Håller tummarna för att han stannar i magen en stund till för att knubba till sig lite extra. Men alltså, snart är du den supermum som du drömt om att få vara allt för länge!! <3

Svar: Jaa super nära❤Tack vad söt du är! Hoppas att du mår bra❤
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0