53 dagar kvar enligt appen!

Veckan har varit både lugn och fartfylld. Jag jobbar ju bara 50% och försäljningen av vår bostad är klar vilket är en enorm lättnat. Den gick också mycket bra så nu har vi en bra start på vårt framtida liv.

Nu är det bara flytten kvar som går den 16 juni och det nya paret som köpt vårt hus flyttar hit andra juli. Det enda jag behöver göra är att packa för själva bärandet får andra göra och flyttstädning är bokat.

I veckan var jag först hos barnmoskan vilket gick bra. Kurvan är som den ska och hjärtat med💕

Därefter hade jag aurora samtal. Jag började med att bli lite besviken för när jag kom in så säger hon så här. Jag vill berätta för dig att jag har läst heeela din journal. Yes tänkte jag! Då har hon koll på min ryggsäck=3 inseminationer, missfall vul. 5 hormonbehandlingar. 4 ivfer med 8 insättningar och 2 polypoperationer och all min terapi däremellan...

För DET är ju anledningen till att jag är livrädd! Det är ju anledningen till att jag inte vågar tro!

Men icke.... hon hade läst hel min journal från det att jag blev inskriven på MVC....

Men jag tror att hon uppfattade min besvikelse efter min fråga om hon läst de från linköping, falun samt kliniken i min hemstad också och hon sa nej...

Jag försökte släpp min besvikelse och börja om. Och det hela blev ganska bra. Hon förstår att jag behöver kontrollen. Jag behöver också ett riktigt professionellt utlåtande på om det faktiskt är möjligt för mig att föda vaginalt i och med min knepiga livmoder ingång. Jag förklarade för henne om insättningarn och att jag tuppat av när de kämpade med att få in katerern för många gånger och förklarade att jag inte riktigt föratår hur något så stort ska kunna komma ut när något så litet inte kan komma in....

Men jag är inbokad hos en expert som ska kolla. Fram tills nästa gång ska jag försöka förmå mig till att läsa på om de olila faserna i en vaginal förlossning och jag tillsammans med min sambo ska sätt upp en målbild. Målbilden ska vara efter förlossning tillsammans med bebis. Så konstigt!

Efter aurora hade jag ett tillväxtultraljud. Nu är han för stor för att se på en bild. Men han verkade må bra iaf. Han väger 1890gram så helt normal.

På lördag är det ofrivilliga barnlösas dag. Min blogg polare på noll igen postade en länk på sin blogg förra året gällande den. En fin liten film på youtube. Jag försöker samla mod till mig och posta den på lördag.  Ska jag våga?


https://youtu.be/-K1gCKP-sZU

I väntan
2018-05-24 @ 21:57:31

Jag tänkte dela den länken och skriva ett personligt inlägg. Du vågar 👍🏻❤️

Svar: Åh så du gör det? Jag ska försöka förmå mig till det med då💕💕
Em

I väntan
2018-05-25 @ 21:03:04

Yes, lets do it👍🏻❤️

Pånolligen
2018-05-30 @ 07:43:29

Grattia till försäljningen och så bra att du jobbar 50 procent. Synd att hon inte läst det viktiga men bra med experten. Det kommer lösa sig 🙂

Pånolligen
2018-05-30 @ 07:43:31

Grattia till försäljningen och så bra att du jobbar 50 procent. Synd att hon inte läst det viktiga men bra med experten. Det kommer lösa sig 🙂

Pånolligen
2018-05-30 @ 07:43:39

Grattia till försäljningen och så bra att du jobbar 50 procent. Synd att hon inte läst det viktiga men bra med experten. Det kommer lösa sig 🙂




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0