Försöker att inte låta paniken ta över

V.7 6+2
 
Jag har haft två sjukt långa arbetsdagar. 
6:30 till typ 21:00. Jag har i snitt sovit kanske fem sex timmar per natt vilket är alldeles för lite för mig i vanliga fall. Men jag har inte segat ihop av trötthet. Jag har känt mig som vanligt och jag har orkat. Det stämmer ju inte. Man ska ju vara supertrött i v.7...
 
Jag har ingen direkt molvärl. Brösten som faktiskt var stora och tungs ett par dagar känns som de gått tillbaks till vanlig storlek.
Jag mådde lite illa i början av veckan men inte längre..
 
Jag har en sån dålig magkänsla och jag försöker att inte gripas av panik. 
 
Det är en hel vecka kvar till VUL.
 
Varför är jag inte trött? Varför mår jag inte dåligt?  Kan det bero på att man vart så sjukt trött under alla behandlingsår så nu när man äntligen är lite närmare målsträcket  kan man kanske slappna av liiiite och med hoppet som tänts kommer också energi?
 
Jag har slutat med kortisonet nu och kör endast 2 lutinus och 1 Fragmin spruta om dagen. Som jag numera tar själv! Känns faktiskt som om sprutorna inte känns likla mycket mär jag tar dem på mig själv😊
 
 
Sofie
2017-11-23 @ 09:31:46
URL: http://www.nouw.com/ivfresamotettsyskon

Sådär var det för mig också. Vissa dagar kände jag INGENTING, var helt säker på att det gått åt skogen. Detta skedde mig fleeeera gånger, både i starten och senare i graviditeten. Men allt gick ju faktiskt bra <3 Symtom kommer och går och ser väääldigt olika ut från graviditet till graviditet och person till person :) Hade du inte haft samma bagage med dig så tror jag kanske inte heller att du bekymrat dig så, nu är du så medveten om allt som kan ske och tar inget för givet. Vet hur jävligt det är! Önskar att veckan går fort så att du får göra ert VUL och se ett tickande hjärta <3 <3 Vet

Svar: Tack för att du lugnar mig Sofie❤ Igår säckade jag ihop och blev extremt trött och även illamående på kvällen! Jag älskar att må illa😉😊❤❤❤
Em

Sofie
2017-11-24 @ 12:32:55
URL: http://www.nouw.com/ivfresamotettsyskon

Så lite så <3 Jag vet själv hur lugnande det var att höra andras liknande erfarenheter då jag panikade :) Illamående är det det bästa som finns för oron dock ;) Hoppas du får en trött och illamående helg ;) <3

Svar: Tack❤❤❤❤
Em

Malin
2017-11-27 @ 18:08:41
URL: http://ivfdagboken.blogg.se

Hej! Hur mår du?😍
Tänkte fråga en sak om kortisonet, fick du nån biverkning som gjorde att allt smakade beskt? Kram!

Svar: Jag mår bra tack😏Själv då? Ruvare igen och allt😊 Nope enda biverkningen jag fick var hjärtklappning i början och sömnproblem ovh hunger😊 Hoppas att beskheten ät ett positivt tecken✊✊✊❤
Em

Malin
2017-11-27 @ 18:54:51

Härligt👍 Jag mår bra, trots den psykiska påfrestningen att ruva😏 Hjärtklappningen har jag med. Då hoppas jag att beskheten är nått positivt även om jag misstänker kortisonet starkt.. ❤️

Svar: Håller tummarna! Och hoppas att ruvningen övergår snart i ett plus! Hatar med att ruva. Helt fruktansvärt. Denna väntan till VUL är inte alls lika psykisk påfrestande så lider verkligen med dig. Så spännande att se om medecinen är nyckeln för dig med❤
Em

Malin
2017-11-27 @ 21:11:53

Tack❤️ Jaa men hade känts bättre att prova medicinen till en färsk återföring. Tänk om det här var ett dåligt embryo. Om det inte lyckas denna gång kanske jag åtminstone testar med kortison någon gång i framtiden. Skulle också vilja testa Ovitrellen -att lura kroppen att den är gravid. Nu är det inte lång tid kvar till ert VUL😍

Svar: Jag föraöker tänka att frysisar har bra kvalitet annars hade de inte klarat sig till frysen✊✊ Jag hoppas så innerligt att du inte behöver ovitrellen utan att det går vägen denna gång❤
Em

Anonym
2017-11-29 @ 07:52:37

Jag tycker själv det var mycket värre att "ruva" mellan plus och VUL, än innan plus... Kanske för att jag haft missfall och man vill hellre få minus än missfall ändå.. Men vi är olika!:) Lycka till!

Svar: Ja så kan det ju vara. Jag har också haft missfall så jag ska defenitivt säga att kag ät orolig. Men efter att ha satt tillbaks 7 embryon utan ett enda plus försvann hoppet. Nu har jag iaf hoppet tillbaks och det är säkert därför jag känner att detta är lättare. Der är över 2 och ett halvt år sedan jag fick mitt förra plus. Men lugnt är jag definitivt inte😊 Tror allt beror på vilken bakrund man har. Men har man nått plusset finns det iaf en chans😊
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0