Klar

Äggplock avklarat! Gjorde asont på höger sida vilket är den sida jag jämt har ont på. Men då brassades det på med morfin och det var gött!
 
Fem ägg! Men vi vet ju inte kvaliteten ännu. Spermaprovet var bra så nu hoppas på på att några blir befruktade. Innan 12:00 imorgon vet vi hur många det blev samt när återförandet blir.
Vilken mysig klinik! Superstor skillnad från Linköping.
 
Jag fick ju även intralipid efter äggplocket, ett dropp som tar 40 min. Jag hade inte läst på om det innan men nu googlade jag och det gav mig lite hopp:
 
 
"I en forskningsstudie ingick 100 kvinnor i en medelålder av 37 och flera IVF misslyckanden. 50 av dem fick Intralipider och resten placebo. Resultaten visade att hälften av dem som behandlades med Intralipid lyckades bli gravida jämfört med endast 9% av dem som inte fick Intralipider. Dessutom fick endast två missfall i gruppen som behandlades med sojaolja extrakt jämfört med sju i den andra gruppen. 46% av kvinnorna som gavs Intralipid födde levande barn medan endast fyra% från den adnra gruppen."
 
Om befruktningen går som den ska med mina ägg ska vi dessutom få tillbaks 2. Jag blir helt nervös när jag tänker på det, nu maxar vi rejält och det känns faktiskt lite hoppfullt!
 
Mardrömmen är såklart att inga ägg blir befruktade. Fasen man vet ju liksom inte. Ni som kört både menopur och gonal får gärna lämna rn kommentar om skillnaderna i ägg och befruktning🤗
 
Inom 26 timmar vet vi mer... Nu ska jag krypa ner i hotellsängen och äta en dajmstrut😍
Malin
2017-10-24 @ 15:42:27
URL: http://ivfdagboken.blogg.se

Åh vad lovande det låter med droppet! 👍👍👍Skulle också vilja få sånt 👍
Håller mina tummar! Kram

Svar: Vi får hoppas på att det ger utdelning🤗 tack fina du❤
Em

Pånolligen
2017-10-24 @ 16:06:44

Låter ju super vännen! Och droppet Ja! Vill också ha ☺ hoppas ni får många befruktade och två till insättning om några dagar. Så mysigt med glass i hotellsängen. Det va du verkligen värd 💜

Pånolligen
2017-10-24 @ 16:06:44

Låter ju super vännen! Och droppet Ja! Vill också ha ☺ hoppas ni får många befruktade och två till insättning om några dagar. Så mysigt med glass i hotellsängen. Det va du verkligen värd 💜

Svar: Ja funkar droppet är det helt värt att tjata sig till😊Men det ska du föthoppningsvis inte behöva🤗❤
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0