Tjejer räkna ich hjälp mig

På vilken dag har ni haft äggplock om ni räknar första sprutdag som dag 1?
 
Jag tror det kanske vankas behandlingsstart för mig imorgon. Jag flyger hem från uneå fredag den 20 okt. Vad tror ni? Blir det krock? Kan kanske får ta mig direkt till falun från umeå?
Anonym
2017-10-07 @ 19:32:50

Jag försökte läsa på om detta då vi ska åka utomlands som jag skrev senast, och jag tycker det verkar som om de flesta har äggplock dag 12-14, någon hade haft äggplock på dag 10 också. Det beror ju på hur folliklar växer och hur kroppen tar emot medicinen. Läkaren sade att kroppen bestämmer själv hur den gör, även om man haft samma medicin och dos förr så kan det bli väldigt olika. För mig verkar det bli kring dag 14 i cykeln, dvs ca 13 dagar efter sprutstart! Är du bortrest endast på fredag? Då ska de säkert kunna ordna det till en dag tidigare eller senare. Gör din klinik äggplock på helger?

Svar: Vilket meck det är att aldrig kunna slappna av helt och leva i ovissheten. Men shit redan på dag 10! Nej jag är bortrest tis-fre. Hur går det för dig? Löser du det med resan? Ska du på semester? Då kommer ni inte att sätta tillbaks ett färskt då? Tack så hemskt mycket för att du svarade😊
Em

Anonym
2017-10-07 @ 20:40:41

När ja räknar så sprutade ja i 11 dagar men "surfade" en dag efter och tog ovitrelle dagen därefter. Så jag började en torsdag och sen blev det äggplock en torsd två v senare..Som sagt så är det svårt och veta innan hur kroppen reagerar, väldigt olika från person till person.

Svar: Jag vet, det är skitsvårt! Men min kropp har ännu en gång prankat mig så det verkar som om jag klarar umeå resan! Tusen för hjälpen😊
Em

Anonym
2017-10-09 @ 22:52:57

Ja färskt siktar vi på. Vi ska bort en helg bara men det kunde ha varit återföring precis då.. Nu blir det äggplock denna vecka så om allt går bra så blir återföring nästa vecka innan helg :) Så nervöst! Vill veta hur många ägg och embryon det blir om det blir några, jag är så orolig. Lycka till med dina sprutor nu!

Svar: Åh så spännande! Håller alla tummarna jag har och stort lycka till😍
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0