Poppar upp bebisar på insta

Jisses amalia vilken Babyboom det har varit de senaste dagarna, bebisar överallt. Välkommen till världen bilder överallt...Funderar på att bojkotta både Facebook och instagram ett tag. 
 
Har flera gånger de senaste dagarna fantiserat över min förhoppningsvis egna framtida förlossning. Jag har alltid varit livrädd för att föda barn, men alltså nu känner jag att det kanske inte är något problem. Att ha sjukt ont i max ett par dagar för att sen få det alldeles fantastiska lilla knyte är verkligen något jag vill uppleva. 
 
Jag fantiserar om att jag och sambon också en dag ska få lägga ut välkommen till världen bilden!  En bild that's it. 
 
Alla dessa bilder gör så ont, därför fantiserar jag om vad vi ska skriva för meddelande med bilden... Funderar på om vi kort ska berätta att vägen inte vart spikrak för att peppa andra vidare i sin kamp.
 
Sen inser jag att vi kanske aldrig får göra det där, vi kanske blir de som aldrig når i mål. 
 
Vilket tar oss vidare till mållinje nummer två.
Min sambo är inte svensk medborgare, något vi borde ta tag i rätt omgående tror jag. För jag antar att vi båda bör vara svenska medborgare om vi ska ställa oss i en adoptions kö. Väntetiden för att få medborgarskapet är ca 1 år och vi har bara inte brytt oss om det i och med att han har permanent uppehållstillstånd. Han är ju trots allt från ett EU land.
 
Men vi är typ helt handlingsförlamade nu för tiden, vi orkar inte ta tag i något alls. Jag hoppas att jag hittar lite energi och fokus efter mitt samtal med läkaren på RMC på måndag. Det är liksom så mycket enklare att hålla sig uppe när man har en plan och något att fokusera på.
 
Vi har med ett par vänner pratat om att åka till Thailand i februari, vi tänkte vara borta i tre veckor. Jag har i mitt huvud en rätt fin Babybula då, men inser snabbt att dem där bilden av sig själv har man blivit snuvad på alldeles för många gånger tidigare när man föreställt sig situationer. Så jag försöker tränga bort den och tänka att jag sitter med en drink i handen och att det är bra det med.... Men det vet vi ju att det inte är...
 
Jaja helgen är lugn annars, jag röjer hemma, målar i min målarbok för vuxna samtidigt som jag plöjer ljudböcker.  OCH NU SKA JAG DRICKA VIN! Bara för att jag kan!
 
Hoppas att alla har en fin helg😉😉 
Pånolligen
2016-07-31 @ 08:21:55

Åh kul med Thailand!! Klart du ska ha en bula då 😍 Förstår att det är jobbigt med adoptionsprocessen och allt som måste va fixat innan, hoppas ni får bra svar imorn så kanske ni orkar gå vidare med det också 👍🏻👊🏻

Svar: Tack vännen😊😘
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0