Irriterad

Nu har jag återhämtat mig från äggplock och det ömmar inte lika mycket längre.
 
Idag har jag varit måttligt irriterad på att operationsplaneringen inte svarar.  Har ett direktnummer dit och dom har telefontid mellan 8-9 och 15-16! Jag har säkert ringt 1000gånger, det går fram signaler och efter ca fem signaler möts man av telefonsvararen som informerar om att telefontiden är mån-fre mellan 8-9 och 15-16.....
 
Varför har dom telefontid om det inte är någon som svarar?Morr!!! 
 
Så jag lever i ovissheten lite till.... Jag vill ju bara få ett hum om hur jag behöver vänta. Gäller det liksom ett par veckor eller 6 månader.
 
Annars har allt vart bra idag. Jag har jobbat för första gången denna vecka och blev genast pikad av den där Kollegan jag berättat om tidigare. Jag har kommit fram till att hon är ond!
Hon vet inte att vi kör IVF 3 och inte heller att jag vart på äggplock och det är anledningen till att jag vart "sjuk".
Idag satt hon och sa att det finns en på vårt jobb som minsann jobbar när han har en tumör... typ som om jag är dum i huvudet.
 
Jag låter det rinna av, har hon inte vart i vår situation så ska hon inte uttala sig. Jag sa inget dock!
 
Hoppas att jag får veta mer om operation imorgon ✊✊✊
Pånolligen
2016-11-30 @ 19:07:53

Men åh så störigt att de inte svarar, finns inget mer irriterande! Hoppas de svarar inorn! Kollegan är nog ond, eller bara väldigt trög som inte fattar! Säg till henne på skarpen nästa gång så hon skärper sig. Men vet att det är tröttsamt att behöva göra det. Hejar på dig imorn!

Svar: Tack😊 nope är rätt säker på att hon är ond. Då vi var vänner då jag hjälpte henne att måla hus, hålla i barnkalas osv,men vände direkt när jag sa att jag inte orkade hjälpa till på hennes barnkalas.. Då blev hon en annan människa😊 Wiihoooo preliminär tid nästa vecka för operation 😘😘
Em

Varvagtillettbarn.blogg.se
2016-11-30 @ 21:22:07

Haha, nog tycker jag att man har rätt lite att göra om man orkar lägga sig i hur pass sjuk någon är när man är hemma från jobbet. Okej om man tänker tanken ibland, men att dessutom ta upp det är ju bara konstigt. Du gör helt rätt i att inte lägga någon energi på henne! Det är en skön befrielse när man kan släppa det och inte bry sig längre 😃 Hoppas att dom svarar snart så du kan få veta väntetider osv 💕😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0