Underbara dag!

Hur ofta är det man kan säga att man haft en riktigt bra dag? På en måndag dessutom! Jag jobbade igår kväll ett par timmar då jag håller i en del workshops på mitt jobb! Och även de som arbetar på natten behöver såklart också gå! Då är det så att man måste ha 11 timmars dygnsvila vilket innebar att jag inte fick komma till jobbet förrän klockan 10:00 imorse! Så imorse tog jag mig ut och sprang innan jobbet.  Riktigt bra start på dagen! NO stress!


Dagen på jobbet har också vart bra och nu efter jobbet har jag hämtat min lagade mobil! Wiihuuuuuu! I am back! Och jag ser fram emot att uppdatera mig på vad som har hänt i era liv den sista tiden:-) 

På min IVF front ser det ut som följande:

FET = antagligen i slutet av februari
Varför inte nu? Jo för att jag har opererats och behöver läka. Och för att jag ätit provera, då mina FET görs i helt naturlig cykel, och med provera blir inte cykeln naturlig.

I slutet av februari blir det som sagt FET och då återför vi 1 av 3 embryon. Om denna lilla embis inte tar sig får vi tillåtelse att återföra båda våra sista på samma gång om båda överlever upptining så att Säga!

Men sen då? Jaa vad händer då? Ärligt talat så vet jag inte! Ska man välja ett försök för 37 tusen? Eller 3 för 74 tusen?
Ska vi pausa och åka på en resa nu istället? Vad är rätt beslut? 

Över till något heeelt annat! Vart fasen tog min ägglossning vägen! Jag fattar ingenting! Min kropp är ju som en klocka fram tills att man går in och mixtrar med hormoner! Ny hade jag ätit provera och fick min mena exakt en vecka innan operation, då borde ju min.ägglossning komma ca senast en vecka efter operationen.... Men jag vet inte om jag haft ägglossning eller ej! Känns som jag.är i ingenmansland, ingen kontroll på min egen kropp. Jag körde med clear Blue gubbarna hela förra veckan fram tills i söndags,men icke! Hade lite ont i tisdags förra veckan, mina bröst brukar ömma efter ägglossning men inte ens dom är som dom ska. Vart har min ägglossning tagit vägen? Det är väldigt viktigt för mig att den inte kommer för sent för jag ska på kurs i slutet av februari och det får inte krocka!

Oj märks att jag inte pratar med så många på ett tag😀😀 Ursäkta långt inlägg! Ha en fin kväll!

Pånolligen
2017-01-31 @ 13:32:49

Så underbart att du verkar må så bra :) och så skönt med mobilen igen :) knepigt med ägglossningen, den kanske hoppades över denna månad då! Så spännande med fet februari och att ni har allt planerat nu. Hopas ju verkligen att ers tre embryon ska räcka så att ni slipper betala. Men shit vad mycket det kostar! Är det Gbg? Ta Malmö istället isåfall, kostar ju bara 59 för trepack och så kan vi hänga samtidigt 😉 Puss o kram skumbanan 😘

Svar: Ja det kanske får bli Malmö då, det är ju ändå 15 tusen i skillnad! Och du är ju i de trakterna, förhoppningsvis medd en fin liten bula dock vid den tiden😉japp det är Göteborg vi kollat! Fasen vad svårt liksom! Så jäkla gott att ha en mobil igen😊💓💓
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0