Imorgon går jag in i v.20!

Livet är minst sagt hektiskt just nu. Jag sover superdåligt och har fullt upp på dagarna. Jag försöker att lyssna på min kropp men tycker mest den är trött hela tiden.
 
Jag känner pyret typ varje dag och ibland kan man till och med känna hen utanpå magen. Så fantastiskt och overkligt! Fosterrörelserna gör mig lugn❤
 
Jag hittar inget bekvämt sätt att ligga på. Jag brukar ju ligga på rygg i vanliga fall men har läst att det ska man inte göra från och med andra trimestern. Och här tar vi inga som helst risker! Jag halvigger på sidan/magen det tycker jag är skönast men vet inte om bebisen tycker det då den puffar på mig då. Får ont i höften om jag ligger helt på sidan för länge.. lyx problem i min värld❤
 
Förra veckan var jag på kickoff i malmö med mitt nya jobb. Två mycket intensiva dagar och jag har insett att det verkligen är stora skor jag tar på mig med denna nya tjänst. Men jag ska fasen visa dem att jag kan!
 
På torsdag har vi ultraljud igen och då kommer vi antagligen få veta vad det är för något där inne. En flicka eller en pojk?😊
 
På kickoffen var det en tjej som flugit in från kina och när hon fick veta att jag var gravid ville hon spå mig i handen... hon sa att det blir en pojk😊
 
Hoppas ni andra mår bra och kämpar på!❤
I väntan
2018-02-19 @ 09:40:40

Ett tips för sömnen - köp en gravidkudde! :) Så underbart!!! Kram!

Svar: Sån ska jag köpa!!! Tusen tack för tipset❤
Em

Anonym
2018-02-20 @ 11:25:29

Jag frågade min BM om att ligga på rygg och hon sade att det endast gäller om man börjar må dåligt av det. Poängen är ju att livmodern kan trycka på nån kroppspulsåder som går i ryggen (?) och man kan bli lite illamående, annars är det ingen fara. Och som sagt inget som gäller fostret utan mer hur du känner dig. Så ligg på rygg du bara om det känns bra, tills magen är jättestor och tung har det säkert ingen betydelse för dig :)

Svar: Jo det har jag också hört men så har jag också sett att det genomförts massa studier på när barnet slutar att leva i magen. De har då via flera olila studier sett ett samband med att mamman lagt sigt på rygg. Man ska alltså inte somma på rygg och vaknar man mitt i natten på rygg ska man lägga sig på sidan. Det verkar som om det är ganska nytt, min kollega som också är gravid hade fått veta det av sin bm. Man vågar ju inte riskera något så försöker ligga på sidan så gott det går😊 Men tack för lugnande ord❤
Em

Pånolligen
2018-02-20 @ 15:23:57

Åh så långt ni har kommit nu. Vad härligt :) Har aldrig hört talas om det där med att ligga på rygg men gör det som känns bäst för dig. Så har du varit i Malmö! Tänk så möttes vi på gatan :) Så spännande med rul också! Och att ni ska kolla könet! Det ser jag fram emot att höra mer om. Ta hand om dig vännen <3

Svar: Ja fast tiden sniglar ju sig fram på ett sätt samtidigt som den går fort.😊 Jag tänkte faktiskt på dig på väg ner🤣! Men tror inte vi stötte ihop då jag satt i ett konferensrum i två dagar och bara förflyttade mig till hotellet... middagen intogs på hotellet med🤗
Japp på torsdag vet vi vad det är för något där inne. Så fantastiskt att jag måste nypa mig i armen för att förstå att det är på riktigt!

Hur går det för dig snäckan? Har du kunnat smälta plusset? Så himla glad för er! Och ser fram emot att följa dig i 8 månader till😍 Se till att få all hjälp du behöver i form av exrra kontroller, var hård och stå på dig❤❤❤
Em

Anonym
2018-02-20 @ 23:22:25

Tack för din kommentar kring att ligga på rygg! Kan du ge några länkar till studierna..? Jag är i vecka 20 och har aldrog hört det där, ligger alltid på rygg! Hur ska man kunna sova då rygg/mage är uteslutet...:( Men jag skulle gärna läsa var man kan hitta vetenskaplig information om det som BM inte har! Tack snälla!

Svar: Åh vad spännande att du med är i vecka 20😊 http://bakingbabies.se/2017/11/29/far-jag-sova-pa-rygg-som-gravid/
Där är en av länkarna bland annat. I någon står det att man intr ska sova på rygg från och med 2 trimestern och i någon står det från och med tredje😊
Em

I väntan
2018-02-24 @ 11:41:47
URL: http://ivantan.blogg.se/

Gick inte kommentera ditt nyaste inlägg:
Ååååå stort grattis!!! ❤️❤️❤️👶🏻 En pojke!

Svar: Taaack❤❤Så himla verkligt nu!😊❤
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0