Panik!

Hej hopp! 

Jag har de senaste dagarna svullnat asmycket om fötterna och händerna. Älskar sommaren men just nu är det olidligt..
Igår trodde jag att jag fått havandeskapsförgiftning då min högra fot såg ut som ett klot. Jag hade dessutom "mensvärk" hela eftermiddagen när jag vilade. På kvällen åkte jag och handlade och fick världens kramp i övre mage. Plus att det under dagen kom lite slem.

Jag googlade ju massor och trodde verkligen att jag fått havandeskapsförgiftning. Men beslutade mig för att avvakta tills idag då jag ändå hade ett läkarbesök inbokat. 

Läkarbesöket idag gick ut på att kontrollera att det inte finns några konstigheter att föda vaginalt samt göra mig lite trygg. Jag berättade om värken från igår så de kollade mitt blodtryck, det var inte havandeskapsförgiftning och jag kunde pusta ut.

Läkaren var superbra och förklarade massor. Sen skulle hon kontrollera tappen i och med att det vart så krångligt vid tidigare insättningar.

Vid första anblick såg den bra ut då den rättat ut sig. Men så mätte hon den och märkte att den var för kort!  34+0 idag och då ska tappen vara minst 2.5 cm och min var knappt 2cm. Jag blev sjukskriven 100% och måste ta det extremt lugnt. Bebis kan alltså komma när som helst. Värken igår var alltså förvärkar. Vi fick instruktion om att packa förlossningsväskan just in case.

Hon sa att om jag tar det lugnt så borde inte bebis komma den närmsta veckan.  

Sen jag kom hem har jag legat med värk och knappt vågat röra mig...

Vi ska ju flytta nästa vecka och har inte ens packat än!

Jag hoppas att han vill bakas lite till!
Pånolligen
2018-06-06 @ 18:35:06

Ojoj kompis nu närmar det sig! Så bra att du tar det lugnt. Spännande samtidigt att det kan ske snart 🙂 har hört på ivfpodden att det är vanligt för oss ivfare att föda för tidigt. Det kommer gå bra oavsett, du är ju ändå så pass långt gången nu ju. Snart är ni en liten familj på 3 🤗😍

Svar: Åh läskigt nära!!! Japp nu har jag vart så illa tvungen att förbereda mig😊❤
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0