Vecka 24 ❤

Kommer drömmen verkligen att bli verklighet? Ska jag få bli mamma i sommar? Det är fortfarande ganska overkligt. Jag bär upp min mage  med stolthet men jag är också noga med att informera om att vägen till magen varit lång när folk önskar grattis. Jag vill upplysa alla runt om mig om hur många av oss har det i barnskapande processen. Jag vill skapa mer medvetenhet. Jag tänker också att det kanske är någon annan som kämpar imin närhet som inte vet vilken resa vi gjort och som kanske känner hopp och sig mindre ensam om den får höra att det tog många år för oss att komma  så här långt.
 
Jag har sjukt ont i mina höfter på nätterna! Testat gravidkudde samt massa andra kuddar men det hjälper inte. Jag vaknar typ stup i kvarten av att det gör ont. Det sänker mitt humör lite när jag är trött hela tiden. Så igår ringde jag till mvc och hon sa att det är foglossning fastän det bara gör ont på nätterna. Så imorgon har jag tid hos sjukgymnasten. Jag får även sjukt ont i mitt högra revben när jag sitter och ibland när jag ligger. Detta är också ganska vanligt men jag har visst fått dessa symtom väldigt tidigt.
 
Jag hoppas att ni andra kämpar på och har det bra❤

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0