Vecka 25 =24+3 långfredan

Lite dålig på att uppdatera I know🙈
Så blir det när man har nytt jobb och är helt slut på kvällarna😊
 
Pyret i magen lever och har sig. Dock avtog rörelserna lite nu i veckan och jag freakade ur. Han kändes liksom mer sällan och när jag väl kände honom så kände jag inte lika kraftiga sparkar eller rörelser. Det avtog redan i måndags och jag försökte intala mig att jag inbillade mig. Men när jag haft två nätter när jag knappt kännt något alls ringde jag bm. Jag drog mig för att ringa, ville liksom inte få ett tråkigt besked utan ville hellre vara i förnekelsen i så fall. Men jag åkte iaf in i onsdags, hon började leta efter hjärtljuden, hon letade och letade och jag fick mer och mer panik. Sen helt plötsligt kom det en megaspark så hela magen rörde sig. Och sen hittade hon hjärtljuden. Jag grät som aldrig förr. ❤ 
 
Måtte detra gå vägen! Jag har haft lite svårt för att boka in saker som har med graviditeten att göra. Man vågar liksom inte falla i fall det skiter sig. Men nu har jag iaf tvingat mig att skicka in moderskapsintyget till försäkringskassan. Det tog mig14 veckor att förmå mig att göra det.
 
Igår träffade jag en kollega på jobbet som jag verkligen inte känner, det ser ju typ ut som om jag ska föda när som  så magen går inte att ta miste på. Hon och jag är lika gamla och hon hade visst haft barn i åtta år. När hon såg att jag var gravid och frågade hur många jag har sen tidigare och jag sa inga sa hon: Åh herregud då har du fått ta det lungt och chilla länge nog, dags att komma in i verklighet...
 
Jag blev så jäkla stött så jag rabblade upp typ hela vår resa och anledningen till att jag först nu kommit så här långt. Men vad 17 så säger man väg inte till någon, typ nästan hånskrattade och menade på att jag haft ett fruktansvärt chill liv.
Hur chill är det att vara ofrivilligt barnlös tycker ni? Hur chill är det att ta hela smärtan sorgen och alla hormoner? Jag har typ lust att be sådana människor att dra någonstans där pepparn växer. Doch biter jag ihop, är trevlig och förklarar väldigt pedagogiskt att alla inte har ett val...!
 
Till alla er som kämpar innan plusset eller adoptionen fortfarande vill jag bara säga att jag hejar på och tänker på alla kämpar ofta!!❤
 
Glad påsk mina vänner!
Anonym
2018-03-30 @ 09:08:18

Känner så igen mig. Kan de inte tänka utanför sin lilla bubbla. Det är inte lika lätt för alla. Och får man barn ”sent i livet” så finns det orsaker till det och man passar sig då för vad man säger. Man borde lära sig om sånt i skolan tycker jag. Att det inte är så lätt alla gånger. Men där är det mest skrämsel propaganda.
Skönt att allt var bra med lillen!

Svar: Men eller hur! Det är pinsamt hur folk beter sig! Tusen tack snälla du😊
Em

Anonym
2018-03-30 @ 10:13:40

Nej fy vilken kommentar!! Jag skulle bli sp förbannad!! Blir väldigt arg på folk som kommer med ett enda "vänta bara när ni har barn och inte får sova/äta/vila/dittan och dattan....". Ja vi väntar! Med förtjusning! Hoppas hon förstod och skämdes över vad hon gick och slängde ur sig.. Folk säger så mycket dumt! Hoppas du kan skaka det av dig :) H. En annan i vecka 25 efter 6 IVF

Svar: Åh det är ju sååå irriterande! Precis vi väntar verkligen på att få vara dem som upplever sömnlösheten man får av en bebis istället för sömnlösheten man får av ångesten att inte veta om man når i mål! Mren så underbart att höra att du lyckats❤ Stort grattis till vecka 26 nu då kanske😊 När är due date för dig?
Em

Pånolligen
2018-03-30 @ 12:24:08

Stolpskott finns överallt. Får höra liknande saker titt som tätt tycker jag av de som verkligen inte verkar se något gott med att ha barn. Ändå skaffar de fler så jag fattar inte? Hoppas han/hon skämdes ordentligt sen! Hur är det på nya jobbet annars? Trivs du? Förstår verkligen att det är svårt att planera, har det likadant. Känns som allt kan förstöras när som på en sekund. Men så skönt att du fick en rejäl spark o fick höra hjärtljud ❤❤❤ han får inte skrämma dig så ❤

Svar: Japp stolpskotten hinner vi nog stöta på fler gånger....Tack jag trivs bra men det är mycket. Och dessa gravidhormorner har gjort mig lite mossig i hjärnan så känner mig inte lika skarp som innan, men så får det vara helt enkelt❤
Fick höra hjärtat igår igen på kontroll hos bm🤗 Nu Ska jag strax gå in och uppdatera mig på din blogg, du har väl kub denna vecka ❤
Em

verklighetochdrommar.wordpress.com
2018-03-30 @ 14:11:30

Så skönt att höra att allt är väl! Jag följer din resa och glädjs med dig för varje vecka som går:) Tänk att människor kan vara så oförstående och prata utan att tänka, ibland kan man nästan inte tro att det är sant. Heja dig som kämpar på och som förklarar för de oförstående!

Svar: Tusen tack fina du det uppskattar jag verkligen❤
Em

I väntan
2018-03-30 @ 23:06:04

Oooh, vad arg jag blir! Finns verkligen människor till allt... Men såå skönt att höra att allt är bra med er lille son i magen :) Är såå glad för er skull ❤️ stor kram!

Svar: Det värmer verkligen med din kommentar, tusen tack❤❤Stor kram
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0