33 år

Då var nästa barnlösa födelsedag här. Hoppas så innerligt att det blir den sista😊✊✊ Men det sa jag ju förra också, och den före det... Osv!
 
Mannen kom in med frukost på sängen, I am in chock😂😂 första gången på 8 år som det har hänt. Men tillslut trillade poletten ner. Två knäckebröd med smör, en tårtbit från gårdagen (utan tallrik utan direkt på brickan) och tre sirapskakor wihoo😊 
 
Igår hade jag familjen här som firade mig, skönt att det är överstökat så att jag får sista lediga dagen i lugn och ro. 
 
Började morgonen med att försöka ringa in mitt negativa resultat till RMC då de öppnar idag. ( dock inte labbet) Men det är fullt i telefonkön, kan tänka mig att dom är nedringda idag. Jag funderar på om jag inte ska vänta ett par dagar med att ringa RMC det finns ju säker många som är i större behov av det där samtalet just nu. Jag vet ju att det kommer dröja ytterligare fem veckor för mig, men å andra sidan vill jag ju veta planen. För planen diskuterar de ju inte förrän de fått resultatet efter testdag. 
 
Jag kanske testringer i eftermiddag igen om jag inte kan hålla mig😊
 
Idag ska jag försöka ta mig till gymmet, för första gången sen ryggskottet som uppkom efter förra Insättningen. Ringde till sjukgymnasten förra veckan då det fortfarande gör ont i vissa positioner och värken går ner i höger skinka.
 
Samtalet blev lite akward! 
  
Sjukgymnasten (manlig): Så hur länge har det suttit i?
 
Jag: Typ 3 veckor, först hade jag bara ont i vissa positioner sen eskalerade den så att jag bara kunde stå eller ligga.
 
Sjukgymnasten: vad var det som gjorde att det eskalerade så?
 
Jag: eh vet inte riktigt hur jag ska förklara... Eh (obekväm) alltså vi genomgår IVF provrörsbefruktning. Och vi skulle sätta in ett embryo och då låg jag i en sådan position om du förstår,  och det gick lite fel då jag typ låg så väldigt länge och typ nådde min smärtgräns så jag gjorde väl något med ryggen...
 
Sjukgymnasten: eh ( superduperobekväm) ahaa eh ok eh jahopp ja men då får vi nog boka in dig på en tid.
 
Akward!
 
Nu känns det dock mycket bättre och jag vill så gärna börja träna igen, igentligen får jag inte göra det ännu men det skiter jag i. 
 
Over and out!
Pånolligen
2016-07-18 @ 11:15:32

Grattis på födelsedagen! Vilken fin kille som ger frukost på sängen ☺️ Hahaha vilket kul samtal med sjukgymnasten 😉 Spännande med den nya planen från Rmc, förstår att du är nyfiken! Ha en fin födelsedag och unna dig mer tårta under dagen ☺️

Svar: Eller hur😂😂 tusen tack för gratulationen😘😉
Em

Varvagtillettbarn.blogg.se
2016-07-22 @ 10:00:27

Grattis i efterskott! 😊 Vilken lyx med frukost på sängen 😃 Hoppas att du hade en bra födelsedag och hoppas så för er att ni har en liten en till nästa! ☺️

Svar: Tusen tack 😊 jag hoppas det med😊😘😍
Em

Maria
2016-07-23 @ 12:02:05
URL: http://ivfknyttet.blogspot.se

Grattis i efterskott!! =) Hoppas sjukgymnasten gör nytta!

Svar: Tusen tack😊 😘
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0