5+2 känner nada

Igår kände jag ingen värk alls under dagen och känner fortsatt inget. Men jag känner typ ingenting annat heller.  Jag mådde lite kvalmigt igår men tror att det bara var in inbillning för att jag vill så mycket.
 
Igårkväll var jag superhungrig typ som vid pms. Hade kunnat äta hur mycket som helst. Sist jag vart gravid mådde jag ju superkonstigt, en konstig känsla som inte går att beskriva. Den lyser med sin frånvaro. Men då hade jag ju inga andra hormoner i kroppen. Funderar på om kroppen liksom vant sig vid att må konstigt och därför tror jag inte att jag gör det. Jag äter fortfarande prednisolon och tar fragmin samt litinus. Jag har ju liksom inte ens trappat ner på litinusen.
 
Jag tog blodprov igår som jag hoppas jag får svar på idag.
 
Jag var även hos psykologen på kbt för att hjäpa mig ta spruta på mig själv. Första steget är att titta så det ska jag öva på nu. Min sprutfobi kom visst från när jag var liten och de höll fast mig när de tog spruta på mig. Jag ska tillbaks på måndag och fram till dess jag jag 20 min om dagen kolla på youtube klipp när folk tar sprutor.... vi får se om det går.
 
2 långa veckor kvar till vul idag....
 
Malin
2017-11-16 @ 08:48:09
URL: http://ivfdagboken.blogg.se

Vad modig du är som tar tag i sprutfobin👍 Hur stor dos prednisolon tar du? Och när får du sluta med den?:)
Så glad för din skull😘

Svar: Åh såg att att ni ska testa😊Spännande😊 Jag tog 20mg fram tills testdag och nu håller jag på att trappa ner😊 Tack!❤
Em

I väntan
2017-11-16 @ 10:55:57

Hunger är ett säkert graviditetssymptom 👍🏻 jag var vrålhungrig i början :) dock inte illamående. Inga ömma bröst heller. Det är så olika! Hoppas det ska gå bra med sprutorna! Kram💜

Svar: Bra för nu är jag hungrig hela tiden😊 tack❤
Em

Sofie
2017-11-16 @ 14:29:24

Som ovanstående skriver - hunger är ett graviditetssymtom! jag mådde ju knappt illa jag heller, utan kunde äta määängder av mat! Var som att det inte fanns en botten, blev aldrig mätt utan var konstant hungrig. Som jag skrivit tidigare kom och gick min växtvärk lite som den ville. Ihållande värk någon dag för att sedan försvinna några dagar... Båda delarna bekymrade mig, hehe! Försök njuta av graviditeten <3

Svar: Ja det är verkligen upp och ner😊 det sticker bara till någon gång få och få och känns typ som muskelryckningar annars inget just nu. Jag tror jag kan börja njuta och tro lite på det när vi hört det tickande hjärtat❤❤ tack fina du ❤❤❤
Em




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0