Sprutfri dag

Första frågan! Är det någon som har kört äggplock i falun? Det är väl på kliniken i stan man gör det va? 
 
Imorgon är det alltså dags. Jag vet faktiskt inte vad jag förväntar mig.
 
Detta var ju min första gång med menopur och jag har faktiskt inte mått så bra. Med gonalen mådde jag betydligt bättre.
 
Biverkningar av menopur.
 
De första dagarna var det som att gå in i en vägg. Illamående skakig, sprängande huvudvärk och allmänt risig. Magen gav upp redan de första dagarna och är fortfarande inte ok.
Efter 4-5 dagar började det ordna upp sig, som att kroppen vant sig lite. Dock blev jag lite dålig igenvid doshöjningen. Superömma bröst har jag haft sedan stimuleringsdag 10.
 
Därför är der lite extra spännande att se vad denna omgång resulterar i. Blir det några ägg? Blir det guldägget? Blir det npgra befruktade? Japp frågorna är många! Jag är dock lite nervös för att det är ett dåligt tecken att jag fått så många biverkningar på medecinen. 
 
Nu vill jag att äggplocket ska vara över!
 
Nu har vi precis kommit till falun efter 6 timmar i en bil. Trötta är vi. Men spända inför morgondag.  Detta blev också en liite dyrare resa än planerat då fartkameran råkade blixtra till när min sambo körde....... 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vår strid och vägen till dig

Ofriviligt barnlös... jo det är jag det! Välkomna och ta en kik på mitt liv och vår (min och min fästmans) strid för att få det där lilla pyret som vi så länge drömt om. När alla andra blir på tjocken till höger och till vänster, går på mammaledigheter och kommer tillbaks står vi fortfarande på samma ställe och trampar. Detta är vår strid, och jag vet att det är många där ute som delar den med oss. Inseminationer och IVF har nog inte varit så vi drömt om att pyret skall bli till, men det viktiga är ju faktiskt att det någon gång sker. Antal inseminationer = 3 (varav ett plus som slutade i missfall) antal letrozol omgångar=6. Antal IVF 3. Antal ET=2, antal FET= 6. Nu är vi inne på IVF4 och hoppas att vi kommer i mål.

RSS 2.0